lördag 10 oktober 2009

Inofficiella triathlon KM

Idag var det dags för inofficella KM för NKKs triathleter. KM:t genomfördes i Svärtinge elljusspår, 5 x 2 km terränglöping. Totalt var det 4 triahtleter till start och fyra andra gäster från bl.a Tjalve.

Det var en strålande kall höst dag, perfekt för löpning. Tjalvelöparna drog upp ett grymt tempo redan från start så det var inte mycket att göra åt dom. Dom var liksom i en egen division. Själv försökte jag lägga mig på ungefär på ett tempo kring 4 min/km. Det gick lite fortare första varvet vilket gjorde att jag hamnade helt själv bakom de båda Tjalvelöparna och fick göra jobbet på egen hand.

De 2 första varven flöt det på riktigt bra och jag kände mig stark. På tredje varvet började det dock att ta emot och även på fjärde kändes det tungt, men jag lyckades ändå hålla tempot skapligt. På sista varvet bet jag ihop och försökte trycka på lite ytterligare för att försöka komma under de magiska 40 på milen.

När jag skar mållinjen stannade klockan på 40.01. Retligt nära men ibland har man inte marginalerna på rätt sida. Jag lyckades dock med den tiden bli klubbmästare 2009, så till nästa år har man lite press på sig.

Efter målgång blev det fika med hembakat och prisutdelning.

Tack Micke och Madde för de fina bilderna. Tack Håkan för ett trevligt arrangemang.

Starten har gått 
Starten har gått.
 
Markus och Micke i mål på dryga 34 min, grymt!

image 
In action.
image
Fikabordet!
image
Klubbmästaren med vandringspriset

2 kommentarer:

Kalle sa...

Grattis til segern och en grym men lite retlig tid ;)

Roberth sa...

Grattis till segern!. Se till att bli medlem i föreningen kivhh (100 kr) så är du även med på klubbmästerskap över halvmarathon om ett par veckor. Tror att du har god chans att vinna även här.