fredag 4 juni 2010

Imorgon är det dags igen

För Stockholm maraton alltså. Det ser ut att bli ett varmt lopp även i år, dock inte lika varmt som förra året. Siktet är inställt på ett snabbare lopp än förra året, alltså under 3.31. Egentligen är siktet satt på 3.15 men det känns kanske inte helt realistiskt med tanke på att träningen och uppladdningen senaste månaden blivit ganska störd.

Känner mig dock ganska lugn och harmonisk inför loppet, det ska bli kul att springa. Men ju närmare start man kommer ju pirrigare kommer det bli det vet jag. Jag känner dock ingen större press, årets stora mål är ju inte förrän 31/7.

Det fina vädret kommer göra att det är många som kommer vara ute och heja vilket kan behövas, framförallt på andra varvet som i år är längre än det första.

Stort lycka till alla andra som också springa.

1 kommentar:

Staffan sa...

Tack för sällskapet idag, det kändes riktigt avslappnat och bra att springa tillsammans hela första varvet, tog bort en hel del fokus från uppgiften.

Hoppas det var OK att jag drog på där ute på Djurgården? Jag kände mig start och ville gärna om de där farthållarna eftersom vi närmade oss och jag såg att det rätt så trångt runt dem. Det blev mycket bättre utrymme när jag väl passerad dem.

Bra sprunget, 3:31 fixade du ju med marginal!!