måndag 14 juni 2010

Bakslag efter maran

Nu har det gått över en vecka sedan maran i Stockholm.  Tyvärr blev imagebaksmällan inget rolig. Benen kändes bra redan i måndags och redo för ny träning, men tyvärr var inte halsen och näsan med på noterna. Ytterligare en förkylning, suck! Har hållit mig frisk i princip hela vintern men nu kommer dom på löpande band, 2 st senaste månaden. Riktigt dålig tajming.

Nu börjar det dock känns som det mesta är borta och kroppen är redo för träning igen. Får börja lite lugnt för att sen öka dosen igen så jag inte drar på mig något nytt. Försöker äta bra mat och vitaminer för att hålla mig frisk men det har tyvärr inte hjälpt de här gångerna.

Har väl inte börjat få panik ännu inför Kalmar men nu får det imagevar bra med störningsmoment. Dock har jag skruvat ner mina förväntningar och mål. Det här året får bli ett riktigt se och lära år. Dock är motivationen och viljan på topp och det kan nog bära långt.

Imorgon bitti drar vi igång med simning igen om inte halsen blir sämre över natten.

För övrigt börjar jag mitt 39:e år idag.

5 kommentarer:

Johan sa...

GRattis

Tobias sa...

Grattis! Och du har tillräckligt med tid kvar för att hinna formtoppa dig inför Kalmar!

Anonym sa...

Grattis i efterskott. Tror nog att du är vältränad nog, och kom ihåg, 80% sitter i huvudet, och i förberedelser.

Ses i Kalmar!
Reine

Michael Garrido sa...

Stort grattis i efterskott!
/Micke

Anonym sa...

Grattis!