onsdag 7 december 2011

Ur form

Känner mig inte alls i form för tillfället, halsen svider, en tryckande känsla i huvudet och trött i kroppen utan att ha tränat. Ingen energi kort och gott. Har förmodligen drabbats av någon bacill. Kanske inte så konstigt när halva familjen snorat och hostat.

Just nu vill jag bara ha tillbaka det flow som C-M skriver om. Känner dock att det är bättre att ta den här dippen nu än längre fram. Bara att bita ihop och komma igen. Tyvärr blir även bloggen lidande när man är ur spår men förhoppningsvis händer det lite mer intressant snart fram över som är värt att skriva om.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag litar inte riktigt på att formen kan vara dålig... det är ju bara en svacka. Ibland löser man inte bara. Idag fick jag en lucka på 2 timmar och det slutade med att jag betalade räkningar (med tanke på vilket datum det är så fattar du hur träningsprion varit ;).

Flow kommer och går. Det är som en fågel. Håller man det för hårt så kväver man det. För löst så flyger det iväg, men det kommer alltid tillbaka. Plötsligt så dyker det bara upp, på en stig i skogen, 63:dje längden, på ett spinningpass. Det kommer ...och visst är det en klycha, men utan dålig form ingen god form. jag har precis börjat upptäcka den där känslan. Förut var allt bara helt överjävligt jobbigt och jag fattar egentligen inte varför jag utsatte mig för det.

Du får peppa dig med lite bra litteratur Odda!

Den här är jag sugen på till jul:
The Triathlete's Training Bible av Joe Friel som också har en blogg.