måndag 23 november 2009

En ny liten pryl

Igår monterade jag på en Garmin kadens och hastighetssensor på min cykel.  image

Detta gör att jag nu även kan se hastighet och kadens när jag kör på trainern. Hastigheten känns ju inte speciellt intressant men däremot kadensen. På gårdagens pass hamnade jag på ett snitt på 90. Jag försökte köra på ett jämnt och fint tempo hela vägen. Försökte köra med samma kadens som jag brukar köra ute och det verkar alltså vara kring 90. Det är ju där alla rekommenderar att man ska försöka ligga så det känns ju bra.

Det ända som jag inte kommit på hittills är hur jag ska se kadens i klockan under passet. Är det någon som vet så tar jag gärna emot tips. Ska googla lite på det för att se vad jag kan hitta.

imageFör övrigt kan jag nämna att det var halva priset på denna pryl i USA. Tack Martin för inköpshjälpen. Varför ska det kosta så mycket mer med prylar i Sverige?

2 kommentarer:

Kalle sa...

Har också en kadensmätare liggande till min klocka. Får väl motera den.. Vad har du för klocka? Jag är inte säker på vad de ska stå men jag gissar att de är "takt" på svenska?

Anonym sa...

@Kalle - Jag har en Garmin Forerunner 405.