lördag 8 maj 2010

Det blir inte alltid som man tänkt

I torsdags var det ju dags för Grabbhalvan. Jag var helt säker på att jag var anmäld till milstäckan men när jag hämtade nummerlappen visade det sig att jag var anmäld till 5 km. Eftersom jag inte kände mig helt hundra i kroppen såg jag det snarare som en fördel att bara springa korta sträckan. De andra på jobbet som bestämt att springa milen bytte till långa sträckan eftersom deras anmälan också blivit fel. Guldstjärna till dom!

Loppet gick helt ok, 19 minuter utan att jag tog ut mig helt. Efter löpningen stack jag iväg och körde avslutning på torsdagssimningen. Det kändes också bra och jag kände inget av förkylningstendenserna som jag gjort under dagen tidigare. När vaknade i fredags var det dock en helt annan känsla. Halsen kändes som ett sandpapper och näsan var rejält igentäppt. Verkar som torsdagens ansträngning fick förkylningen att blomma ut rejält.

Idag har det inte känts alls bra, så fort jag anstränger mig lite blir jag helt varm och trött. Det här hade jag inte alls planerat, men det är inte mycket att göra åt. Bara att ta det lugnt och hoppas det släpper så fort som möjligt.

Det positiva idag dock är att Girot drar igång. Ska bli riktigt kul att följa.

image

2 kommentarer:

Rasmus sa...

Krya på dig!

mats.widholm sa...

Tänk om du varit frisk istället? 19 minuter är ju ruskigt bra i mina ögon. Själv så var jag genomförkyld något som hållit i sig tills idag då jag ska spela squash för första gången på 2 veckor.
Ska du vara med på Höstmilen?
Mitt mål i år blir Höstmilen eftersom det inte blir någon halvmarathonresa vilket är lika med avsaknaden av ett riktigt mål.