torsdag 16 december 2010

Sluta snusa

image

Jag har gjort det förr men alltid trillat tillbaka efter ett tag. Nu har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök och denna gång ska det vara för alltid.

Just nu försöker jag bara fokusera på fördelar för att det ska kännas lite lättare dvs.
- Sparar ett antal kronor per år, ganska många faktiskt
- Friskare-fräschare mun, tänder och tandkött
- Tobaksfri förebild för mina barn
- Lägre vilopuls och blodtryck
- Inte längre slav under en drog
- Förhoppningsvis får jag också nytta av det i mitt tränande och tävlande.

Idag är det min andra snusfria dag. Kommer säkert komma tillbaka till detta ämne fler gånger här på bloggen.

4 kommentarer:

Alexander sa...

Härligt! Hoppas du klarar det den här gången. Jag tror på dig!

Martin sa...

Bra Odda! Bort med den skiten :)

hempa sa...

Starkt att ens försöka sluta snusa! Själv är jag slav under drogen tills vidare... Hoppas och tror du kan inspirera flera att sluta med nikotindrogandet.

Odda sa...

Tack för uppmuntringarna.