onsdag 20 juni 2012

Kanalrundan 2012

Kanalrundan är ett lopp på 5 km i Söderköping. Det arrangerades för tredje året men det var första gången som jag sprang det. Ett riktigt trevligt litet lopp i stadsmiljö. Vädret gjorde säkert sitt, strålande sol och sommar.

image
Bilder lånade från www.lopningforalla.se

Fick en bra start på loppet och kroppen kändes riktigt bra imageredan från början. Öppnade första kilometern på 3.20 därefter slog jag av lite på tempot för att orka hela vägen. Det var en lättsprungen bana med bara en backe strax innan 2 km. Den kändes faktiskt inte speciellt jobbig då den kom så tidigt. Efter det var det lättlöpt ända in i mål. Fick göra mitt eget lopp då jag inte hade någon direkt framför mig som jag kände jag kunde gå ikapp eller någon som hotade bakifrån. Höll jämn fart ända in i mål trots att andningen blev tung på slutet av pollen tror jag, eller var det trötthet.

Kom i alla fall i mål på en 7:e plats och tiden 17:06 vilket är nytt pers på 5 km med 46 sekunder. Lite surt att jag inte kom under 17 men jag är grymt nöjd.

3 kommentarer:

Staffan sa...

Fantastiskt bra tid!!! Jag kände igen dig direkt på bilden från Löpning för Alla!

Jag ska göra ett försök att ta mig sub18 på 5km senare i sommar, känns tufft faktiskt!

LinaTriathlet sa...

Härligt sprunget! grattis till en grym tid!! :) Bra jobbat!

Anonym sa...

Ojoj, Det här är grymt svårslaget.
Grattis !

/Ashkan