fredag 5 mars 2010

Det svarta guldet

Det fanns en tid när det svarta guldet för mig var samma sak som snus. Detta har dock förändrats vilket slog mig idag på dagens löprunda på lunchen. Det “nya” svarta guldet är helt klart asfalt. Detta underbara solida pålitliga underlag. Så skönt att äntligen få se den åter komma fram på allt fler ställen nu när våren äntligen verkar vara på väg.

image

Vädret på dagens runda var förövrigt hur bra som helst. Strålande solsken och kanske t.o.m. någon plusgrad, ingen vind att tala om. Helt perfekt alltså.

Kroppen kändes också ganska pigg trots träningsuppehållet på 1,5 vecka. Körde på lite hårdare första fem km för att känna hur kroppen svarade sen slog jag av på tempot lite för att inte köra allt för hårt. Känns skönt att vara tillbaka igen.

3 kommentarer:

Dennis sa...

Hej

Håller med, jag har aldrig längtar efter asfalt som nu.

Ha de gôtt
Dennis

Kalle sa...

Skönt att du är tillbaka på banan igen! Mer asfalt åt folket! Jag vill verkligen dra igång min racersäsong så jag inte kommer för långt efter förra årets milsamling.

Rosebuddy sa...

Underbart! På Mallis över påsk kommer jag definitivt att njuta av det svarta guldet!