söndag 13 november 2011

Simmarathon

Idag var det ett gäng, 3 st, masterssimmare som hade bestämt att de skulle simma 10.000 meter. Det är utmaningar som jag gillar. Tyvärr kunde jag inte vara med på hela passet då vi skulle åka till Stockholm för namngivning av min brorson. Men jag räknade ut att jag iallafall skulle hinna vara med på halva passet innan det var dags att åka.

Så kl. 8.00 i morse infann jag mig på badhuset tillsammans med min äldsta dotter som jag lyckats övertala att följa med. Det blev ett bra extra simpass för henne. En tjej hade gjort ett pass som de tänkte följa. Jag insåg snabbt att vi bara skulle hinna med de 2 första seten på schemat, 10 x 300 m och 10 x 200 m. Kändes bra att vi var flera stycken som kunde peppa varandra under resans gång. Jag körde varannan runda med paddlar för att få lite extra styrketräning.

image
Tre hjältar

Måste säga att faktiskt gick enklare än förväntat att simma 5000m varav 2500m med paddlar. Totalt tog det 1 timma och 45 minuter. Ikväll fick jag veta att de övriga tre hade klarat de 10000 metrarna på tiden 3.50. Mycket imponerande och bra jobbat. Nästa gång de kommer på den här idén så kommer jag vara med hela vägen.

Inga kommentarer: