måndag 7 november 2011

Summering av tävlingssäsongen 2011

Det har blivit dags att summera tävlingssäsongen 2011 även om det återstår en del av året. Dock kommer det inte bli något mer tävlande i år.

Grabbhalvan
Årets första tävling var det traditionella 5 km loppet Grabbhalvan här i Norrköping. Slog nytt pers på 5 km då, tiden blev 17.52 och plats 32. Klart nöjd med det loppet.

Stockholm marathon
Andra loppet var Stockholm marathon. Det var 5:e gången jag sprang i Stockholm. Även här blev det pers med tiden 3.14.05 tack vare bra sällskap och draghjälp.

Gammalkil triathlon
Årets första egentliga triathlon. Ställde upp i både stafett och individuell klass, eftersom jag körde första simsträckan gick det bra. Som lag vann vi hela tävlingen och slog nytt banrekord. Fick till en väldigt bra simning och var 3:a upp ur vattnet. Sträckan vi körde var en 10-del ironman. En rolig tävling mitt under semestern.
Tid: 52.28

Stockholm AXA Triathlon
Andra året jag körde denna tävling. Godkänd simning, bra cykling mindre bra löpning.

Tid: 2.25 sträcktider: sim 28.17, cykel 1.06.01 och löp 46.54.

Sala silverman
Halv ironman är sträckan på denna tävling. Körde den första gången för 2 år sedan, det var då min debut som triathlet. Målet var givetvis att slå tiden från den gången som var 4.55. Nu skulle det visa sig inte bli så tyvärr. Det blev en jobbig och väldigt varm löpning som gjorde att jag sprang min långsammaste halvmara någonsin.

Tid: 5.12 sträcktider: sim 32.54, cykel 2.26.59 och löp 2.08.58.

SUM
Min första ultra. Det var jobbigt och tungt men roligt att ha provat på även detta. Kommer säkert bli fler gånger.
Tid: 4.44.22

KIVHH
Hade en förhoppning att slå mitt pers på årets sista tävling men det ville sig inte riktigt denna dag.
Tid: 1.30

Kanske har jag glömt någon eller några tävlingar men det här var nog höjdpunkterna under året. Ser redan fram emot säsongen 2012, mer om hur planeringen inför den ser ut kommer senare.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du har varit flitig du! Provat nytt och krossat gammalt. Stort!

LinaTriathlet sa...

Grymt!! Så mycket du har hunnit med!! Fina prestationer!