onsdag 18 juli 2012

Race report light

image
Bild lånad av NT.se

Det blev en riktigt bra kväll igår med perfekta förutsättningar för träningstävlingen och många nya ansikten. Blev ett tiotal taggade triathleter som dök upp till start.

Med en vattentemp på runt 17 grader kändes lite kyligt att kliva i till en början men det ändrades så fort man började simma. All cred till Franz som körde utan våtdräkt. Simningen kändes lite kantig och trög, inget bra flyt. Förvånansvärt trött i axlar och armar efteråt.

Vädret var som sagt perfekt och speciellt för cyklingen. Vinden hade mojnat och solen visade sig. Cyklingen kändes bra, snittade 36 km/h på de knappa fyra milen. Klart godkänt.

Ut på löpningen kände jag att pulsen var oroväckande hög så jag slog av lite på takten första kilometern och jag lyckades få ner pulsen och det kändes bra igen. Började trycka på lite mer och försökte hålla ett 4-minuters tempo vilket gick alldeles utmärkt. Kände mig stark hela löpningen och tror jag tog in på dom 2 som låg före mig. Landade löpning på ett snitt på 4.01 på 9,2 kilometers löpning. Klart godkänt.

Vi kommer försöka göra om detta ytterligare en gång innan Kalmar hoppas det blir samma succé då. Sammanfattningsvis en riktigt bra träningskväll med alla tävlingsmomenten.

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter som en grym kväll! Starkt jobbat! Bra tryck!!

Odda sa...

Ja det var verkligen en kanonkväll. Hoppas på fler sådana framöver.