söndag 14 februari 2010

Medelvecka

Hade planerat att den gångna veckan skulle körts ganska hårt men nu blev det istället en medelvecka skulle man kunna säga. I snitt en timmas träning per dag med en vilodag i fredags är helt ok. Riktigt nöjd med torsdagens simpass som innehöll kvalitet hela vägen. Kändes mycket bra efteråt.

Hade tänkt köra ett sim/träningspass även på fredagskvällen men ett hastigt insjuknande av en familjemedlem, marsvinet Pelle, gjorde att det blev ändrade planer. Helén åkte med honom till veterinären i tron att tänderna var för långa och hindrade honom från att äta men istället visade det sig att han hade urinsten och avlivning var ända alternativet. R.I.P Pelle. Vi började med fyra och nu har vi bara en kvar.

imageI går  kunde hela min säsong ha kunnat slagits i spillror. Jag skulle ta bort snön från vårt altantak. Allt gick bra ända till jag skulle ta det sista, klättrade upp på taket. Höll mig på reglarna men ett litet felsteg gjorde att jag helt plötsligt föll rakt igenom taket. Fick som tur var tag runt reglarna och blev hängande i luften. Drog i ena sidan ganska ordentligt i en regel vilket gör att jag är ganska öm i revbenen idag. Tur att jag inte föll hela vägen för då hade det kunnat gå riktigt illa.

Smällen mot revbenen kändes ganska mycket på dagens långpass vilket gjorde att det blev lite lugnare tempo. Det var riktigt moddigt idag på vissa ställen och det underlaget gjorde också att det blev ett ganska modest tempo men ändå en skön avslutning på veckan.

Nu ser vi fram emot nästa vecka som förhoppningsvis blir fri från dödsfall och snöröjning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du det där lät riktigt läskigt! Vilken jävla tur att du inte for i backen dessutom.