onsdag 10 februari 2010

Punkan lagad

Har ju haft punka ett tag nu på cykeln så trainern har fått stå orörd i över två veckor. Men idag när jag kom hem från jobbet tog jag mig i kragen och bytte slang så jag kunde köra ett pass. Jag förstår att jag inte gjort det tidigare för det tog ju nästan 10 minuter allt som allt. :)

image Det blev ett kort men hårt mjölksyrapass. 10 minuters intervaller med tungt motstånd och 3 minuters aktiv vila mellan varje. Totalt blev det fyra stycken intervaller. Fick bita i ordentligt i slutet när det sved i låren och syran sprutade ur öronen. Grymt skönt efteråt är det iallafall.

Trots att det bara är sju grader i förrådet där jag har trainern och jag kör i kortbrallor så dröjer det inte länge innan svetten börjar rinna och man är helt genomsvett. Jag tror faktiskt inte jag skulle klara att sitta inne i huset och trampa. Med en bordsfläkt kanske det skulle gå.

Körde totalt en timme idag men det kändes som mycket kortare, tiden gick riktigt fort idag. Det tyder väl på att det man gjorde var roligt, då brukar ju tiden gå fort.

1 kommentar:

Dennis Forssmark sa...

Sju grader varmt låter som rena värmeböljan. Själv sitter jag i 0-graders garagelänga med kupevärmare ;)

Ha de gôtt
Dennis