fredag 20 augusti 2010

Bursit

Dags att återuppta bloggandet igen. Var i valet och kvalet om jag skulle driva bloggen vidare nu när Kalmar är avklarat, men jag har bestämt mig för att köra vidare.

Träningen har flutit på i ganska lugn takt efter Kalmar. Har varit mycket feel-good pass. Nu känns det dock som det är dags att köra igång igen på allvar.

I onsdags fick jag dock ett litet bakslag. Vaknade på natten av att armbågen hade svullnat upp och värkte så in i h-lvete. Jag hade känt mig lite öm på kvällen men inte tänkt mer på det. Proppade i mig Ipren på morgonen för att försöka dämpa värken och inflammationen. Det blev dock inte bättre under dagen så idag ringde jag vårdcentralen och fick en tid. Läkaren konstaterade att jag drabbats av Bursit, slemsäcksinflammation. bursit Hon punkterade svullnade och sög ut vätska för att lätta på trycket. Blev även ordinerad penicillin och smärtstillande, så jag hoppas det börjar gå åt rätt håll snart för jag lovar det har inte varit någon skön känsla.

Var ju förstås tvungen att fråga om det var ok att träna och det var det så länge jag kände mig frisk i övrigt. Jag skulle dock undvika styrketräning med armarna, och det är ju inget svårt för det gör jag ju ändå nästan aldrig.

I helgen blir det nog lite lättare distanslöpning.

1 kommentar:

Rasmus sa...

Tur det kom nu och inte veckan innan Kalmar! Vi ses nästa år i Kalmar! Lite bättre och lite snabbare!