fredag 27 augusti 2010

Tävlingsdax

Då var det dags att tävla igen i helgen. Axa Stockholm Triathlon är det som står på programmet denna gång. Det blir min första officiella start på olympisk distans. Det ska bli riktigt roligt att köra en tävling igen. Häftigt också att tävlingen går mitt inne i stan vilket brukar leda till mycket publik som hejar och peppar på längs vägen. Det ända som oroar mig lite är en armbåge som fortfarande ömmar lite. Svullnaden och inflammationen har släppt men det verkar fortfarande var vätska kvar i slemsäcken. Får nog beställa en tid till vårdcentralen på måndag för en ny tömning.

För övrigt blir det ganska mycket tävlande de kommande helgerna. I helgen som sagt Stockholm Tri. Nästa helg ska jag springa Kraftloppets marathon, bestämde mig definitivt igår att jag kommer springa detta lopp. Helgen efter det blir det Stockholm halvmarathon. Stockholm halvmarthon har blivit mer eller mindre tradition att springa. Brukar vara väldigt trevligt och i år springer brorsan igen och en hel del andra kompisar också.

Blir en tuff och intensiv period, men av tävlande blir man starkare så jag ser verkligen fram emot de tre kommande helgerna.

Inga kommentarer: