onsdag 25 augusti 2010

Ytterligare en mara

Det lutar mer och mer åt att jag kommer springa ytterligare en mara i år. Jag kommer med största sannolikt att springa Kraftloppet, inte 7,2 mils sträckan utan maratonsträckan. Den går lördagen den 4 september.

imageKommer ta detta lopp som ett “träningspass” dvs huvudmålet kommer inte vara nytt pers utan snarare att jag lyckas genomföra en mara på ett bättre/annat sätt än vad jag brukar göra. Jag ska försöka köra andra halvan snabbare än den första vilket jag hittills aldrig lyckats med. Jag ska försöka bygga upp ett starkare psyke för kommande maror. Få en bättre känsla för den sista milen.

Sen vet jag att när man får en nummerlapp på bröstet så kommer ju alltid tävlingsdjävulen fram i en och man vill göra en så bra tävling som möjligt. En tävling är alltid en tävling.

Inga kommentarer: