tisdag 1 mars 2011

Summering februari

Årets kortaste månad är då till ända och förhoppningsvis kommer våren snart. Känns som ytterligare en bra träningsmånad kan summeras. Gjorde ett litet miniexperiment denna månad, höll uppe från all löpning en hel vecka för att återhämta benen lite. Första passet efter vilan gick riktigt tungt men sen har det känts bättre igen. Kommer nog lägga in en likadan vecka lite längre fram igen.

Nu ser jag annars mest fram emot att kunna börja cykla ute igen. Mars kommer förmodligen innehålla en boost-vecka med mer än 20 h träning den veckan. När det blir har jag inte bokat än men mer om det kommer komma här på bloggen.

Löpning

9 pass a ca 160 km, drygt 15 timmar och 39,4 km/vecka.
Trots en vilovecka inlagt så blev det en bra mängd löpning. Har varvat intervaller med långpass även denna månad.

Cykel

7 pass, 9 timmar 22 min  
4 intervallpass, 1 lite längre pass och 2 återhämtningspass.
Nästan dubblat mängden denna månad jämfört med förra månaden.

Simning

10 pass, 13 timmar 10 min.
Simningen flyter på fortsatt bra. Många bra pass med klubben.

Övrigt

Balansbräda 4 pass, ej inräknade i totaltiden, känns inte som “riktig“ träning därför reggas de som 0 min pass.

Totalt

29 träningspass fördelat på 23 dagar, knappt 38 timmar(37,75) även denna månad.

Inga kommentarer: