onsdag 27 april 2011

Det är skillnad

Under vintern har jag nästan varje onsdagmorgon kört ett simpass med start 06.30. Idag däremot tog jag istället en löprunda i skogen kl 06.15. Detta för att få med mig racern till jobbet och kunna cykla direkt efter jobbet idag. Har ingen större lust att ställa racern utanför badhuset. Jag hade iofs kunnat tagit sovmorgon också och skippat morgonträningen helt men det kändes inte som ett bra alternativ.

Vart vill jag komma med det då? Jo det som slog mig var att det var så mycket jobbigare att springa än simma så tidigt på morgonen. Det tog ett bra tag innan kroppen kom igång och kändes ok på dagens löprunda. Nu sprang jag på tom mage innan frukost och det brukar jag inte när jag simmar. Alltså får kroppen lite längre tid på sig att vakna då. Trots detta kommer det definitivt bli fler morgonrundor framöver för det är ett riktigt skönt sätt att vakna till liv och kaffet och frukosten smakar underbart när man kommer hem. Så våga prova om ni inte redan gjort det!

Inga kommentarer: