tisdag 24 januari 2012

En skön dag

imageimage

Igår hade jag en skön dag ihop med mina döttrar. Vi var i Romme och åkte skidor med min äldsta dotters skola. Riktigt roligt, varje gång jag åker blir jag påmind om hur roligt det är att åka skidor. En bra dag med alternativ träning. Bara att njuta av naturen och vädret som var toppen på förmiddagen.

image

En sak som slog mig igår var hur mycket socker och läsk barn stoppar i sig. Det är inte konstigt att vissa inte kan sitta still. När man börjar dagen med läsk, chips och energidryck klockan halv sex på morgonen och sen fyller på konstant under en hel dag. Jag tror tyvärr inte detta bara var för att dom var iväg på utflykt igår som de gjorde detta utan det kan nog vara deras frukost under flera dagar i veckan. Riktigt skrämmande tycker jag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

har också två barn, ryser när jag hör vad en del av deras kompisar stoppar i sgi till kvällsmat varje dag. deg, smet, socker, fett... visst, det är lätt att bli mat-nazi när man tänker ut dagen innan exakt vad man ska äta... men vafan, vi lever ju inte nått u-land.

LinaTriathlet sa...

Vilken härlig dag!

Men skrämmande vanor!!

Lina sa...

Gaaash!;) Nu blev jag riktigt skidsugen, ser superhärligt ut!!! :)