söndag 4 mars 2012

Första passet med nya skorna

Tog dom nya skorna idag på långpasset. En chansning att ta nya skor på ett långpass, men det brukar funka. Så även denna gång. De kändes lite stela i början men jag tyckte det släppte ganska snabbt. De kändes lätta och satt perfekt på mina fötter. Jag skulle nog klassificera dom som en lätt mängdsko men jag tror även att de kommer gå bra att springa intervaller med. Eventuellt kommer jag prova det redan imorgon.

Dagens pass blev för övrigt ett lätt, socialt och trevligt långpass på 2,3 mil @ 2 timmar med tre löparkamrater. Blev ovanligt mycket diskussioner i dag på passet så det var väl ett tecken på att det inte gick speciellt fort. Kände mig pigg hela vägen. Långpass i den farten ska kännas väldigt lätt annars blir jag orolig.

Våren verkar också hålla i sig här även om det var lite kallt i luften idag. Snart är det dags att ta ut och rasta racern.

Inga kommentarer: