söndag 1 april 2012

Ett längre pass

imageEfter en dag i en varm simhall kändes det perfekt att hinna med ett långpass innan det blev mörkt. Planen var 2 timmar med lite högre fart, 4.30 tempo, än vad jag haft tidigare under långpassen under vintern. Passet landade på 2.08 och drygt 28 km, snitt på 4.30 helt enligt plan alltså. Kändes riktigt bra. Skönt att få kvitto på att man är på rätt väg. Det som dock inte var lika skönt var det hageloväder som jag hamnade i mellan kilometer 17 och 18, men är det april så är det.

En av orsakerna till att jag drog upp tempot idag var att jag har blivit erbjuden en startplats i Stockholm marathon. Var först lite tveksam till om jag skulle springa, har inte alls haft med det i min planering men med tanke på hur bra löpningen känns just nu så känns det som jag vill ge det en chans även i år. Det kommer inte vara högprioriterat men jag kommer satsa på sub 3.10 alltså nytt pers.

Annars är det en ganska lugn träningsvecka som går till enda, i alla fall mängdmässigt, landar på 7 timmar denna vecka. Dock har varje pass haft hög kvalitet. Tanken nästa vecka är att få till lite ordentlig mängd och lite lugnare tempo.

Inga kommentarer: