onsdag 9 maj 2012

Ett pass räcker inte

De senaste två veckorna har jag bara lyckats få in ett simpass per vecka. Det känns direkt att det är alldeles för få, man tappar flytet och vattenkänslan, det känns hackigt och stelt. Det tar betydligt längre tid att komma in i passet när man simmar så få gånger.

Simmade imorse och kommer simma imorgon igen. I morse var det ganska mycket folk på båda crawlbanorna vilket gör att passet blir väldigt ryckigt. Som tur är öppnar 50:an ute nästa vecka och det innebär att det blir mer plats. Kommer då testa på lite simning med våtdräkt för att vänja mig lite innan simningen drar igång i öppet vatten.

image

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Åh härligt med en 50 bana!
I varberg spanade jag in en 50 meters bana, där kommer jag snart förlägga min simträning! :)