söndag 13 maj 2012

Misär förbyttes till magi

Gårdagens planerade 3 mil pass fick kortas av till 2,1 p.g.a. magproblem. Fick ta till 2 nödstopp, tack Statoil. Vädret visade sig inte heller från sin bästa sida, började bra övergick i kyla och regn. När jag kom hem kändes kroppen helt urlakad, orkade inte så mycket.

Idag hade vi bokat in en cykelrunda eftersom väderprognosen lovade bättre väder. Den här gången hade SMHI verkligen rätt. Blev en superskön runda med fika stopp. Vi blev totalt 6 st som stack iväg. Det blev en runda på 9 mil. Lade in lite fartökningar för att få in lite hårdare körning trots att tempot totalt blev behagligt.

image
Chrille och Therese
image
Fikastopp
image
Sverige från sin bästa sida

När jag kom hem hade Helén bestämt sig för att sticka ut och springa så jag passade på att hänga med. Sprang med mina Five fingers för första gången i år. Kändes bra. Totalt blev det en runda på 9 km.

Blev en riktig njutardag.

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Åh härlig träningsdag! Avis på dina cykelmil! Bra jobb!

Jag ska fortsätta studera i södra sverige och förhoppningsvis få en bättre triathlonsäsong :)