onsdag 15 april 2009

Köpa eller hyra

Nu när jag bestämt mig för att prova på det här med triathlon så blir det ju ytterligare lite prylar man behöver bl.a en våtdräkt. Har fått tips om att man kan hyra en våtdräkt på nätet via hyrvatdrakt.se vilket ju verkar riktigt smart. När säsongen sen är slut kan man köpa loss dräkten om vill. Det andra alternativet är ju  så klart att köpa en dräkt från början. Efter att ha läst lite på Funbeat hittade jag lite tips om att man kunde få tag i en dräkt på wiggle för 1300:- vilket ju känns väldigt överkomligt. Det är samma dräkt som man får om man hyr fast modellen nyare vilket ju inte heller gör något. Vad tycker ni, ska man köpa eller hyra?

Fördelen med att hyra är ju att man inte behöver köpa den om man inte trivs med den. Åh andra sidan kan jag tänka mig att det finns en begagnat marknad så man kan säkert sälja den man köpt om man inte trivs med den. Ja vi får se, får grubbla lite på det och se vilket som känns bäst.

Inga kommentarer: