tisdag 21 april 2009

Positiva upplevelser

Måste bara skriva lite om mina positiva upplevelser med att träna allsidigt. I söndags körde jag ett 3,5 timmas pass på cykeln, vilket man kan tycka skulle ha satt sig en del i benen dagen efter, men det är snarare tvärtom. Jag drog på mig löparkläderna på lunchen och körde ett fartlekspass med ganska bra tempo på ca 50 min. Cykelpasset dagen innan var som bortblåst och benen kändes mycket pigga. Det måste ju betyda att man inte använder samma muskler eller iallafall inte på samma sätt. Brukar ju också köra en del dubbelpass, då ofta löpning följt av simning på kvällen och detta funkar alldeles utmärkt. Jag tror också denna typ av träning också gör att man orkar hålla ångan uppe, man hinner inte tröttna på att träna. Det ger också en skön valfrihet man hinner (nästan) alltid träna och samtidigt få till övrig social verksamhet genom att man kan planera sin träning på ett bra och effektivt sätt.

Idag ska jag testa att köra ett kombinerat löp och roddpass på lunchen. Jag har funderat mycket på att börja köra lite rodd, tror det kan vara ett bra sätt att bygga lite allmänstyrka på. Detta skulle också öka på allsidigheten ytterligare.

Inga kommentarer: