söndag 21 juni 2009

Brickpass

tegelsten Körde idag mitt första brickpass någonsin. Det blev först 5 mils cykling sen 9 km löpning. Båda passen kördes i sommartemperatur och knappt någon vind alls vilket gjorde det till mycket skönt väder. Cyklingen kördes i 33,5 i snitt vilket jag tycker är helt ok tempo. Löpningen gick i 4.20 tempo, det också klart godkänd fart.

Hade tänkt att löpningen skulle blivit lite längre egentligen men eftersom jag aldrig provat den här typen av pass tidigare ville jag inte ta i för hårt första gången. Övergången mellan löpningen och cykel tyckte jag gick riktigt bra. Det kändes lite vingligt och stumt i början men efter ett par hundra meter var man inne i löpningen. Det som jag däremot lade märke till var att pulsen gick upp direkt i arbetspuls vilket ju inte är så konstigt eftersom man haft den där ganska länge redan innan på cyklingen.

Det känns bra att ha provat på den här typen av pass och inför kommande triathlontävlingar.  På olympisk distans behöver man iallafall inte känna sig orolig. Framöver kommer jag prova på att köra brickpass över halva IM distansen också. Dom passen ser jag framemot.

Det man övrigt kan notera från dagen är att sommaren äntligen verkar vara på väg tillbaka, äntligen. Det har varit alldeles för få cykelpass i kortärmat och kortbyxor.

Inga kommentarer: