måndag 8 juni 2009

Vad hade man gjort utan internet

Igår när jag skulle ut och springa tog jag på mig min Garmin som vanligt. När jag skulle trycka igång klockan märkte jag att den hade stannat på ungefär den tid jag slutat cykla dagen innan. F-n började trycka på knapparna och ramen men inget hände den var stendöd. Jag orkade inte strula med den mer så jag tog en annan klocka på mig istället, utan varken GPS eller puls. Kände mig lite naken när jag sprang.

När jag sen kom tillbaka efter en dryg timmes löpning och funderingar på hur och om jag skulle få igång klockan igen eller om jag skulle behöva skicka iväg den på service. Satt mig vid datorn och googlade lite. På en sida hittade jag hur man gör en total reset av klockan vilket skulle kunna vara lösningen. Håll in stop/start knappen plus lap reset knappen i 6 sekunder släpp därefter stop/start knappen och vips så hoppar klockan igång igen. Den kombinationen hade man nog inte lyckats komma på själv. Var sen tvungen att kolla dokumentationen till klockan men där hittade jag inte dessa instruktioner så frågan är vad jag gjort utan internet. Nu är den iallafall i gång igen och kommer fortsätta vara min träningskompis ett tag till.

Inga kommentarer: