onsdag 3 juni 2009

Nytt mål

Hela den här vintern/våren har fokus legat på Stockholm Marathon. Nu när detta mål är passerat är det dags att se framåt. Nästa stora mål kommer bli Sala Silverman d v s en halv järnman. Detta evenemang äger rum 29 augusti vilket innebär att jag har hela sommaren på mig att träna och träningstävla fram till dess.

Detta mål gör att jag kommer förändra träningen en del under sommaren. Eftersom distanserna blir lite kortare nu kommer jag nog försöka lägga mer fokus på fart och träna upp hårdheten. Jag kommer också försöka köra mer kombinerade pass, först cykel sen löpning. Jag kommer nog lägga in något längre löppass upp mot 3 mil också bara för att det är så nice. Känns som jag behöver få igång styrketräningen lite också, då menar jag inte med vikter utan i första hand core övningar och gummibandsövningar.

Ser verkligen fram emot detta nya träningsupplägg. Visst jag har kört ganska blandat under våren också men har alltid haft maran i bakhuvudet då. Nu blir det istället triathlon som kommer finnas med som den röda tråden.

1 kommentar:

Mattias Brunk och Daniel Hansson sa...

Vi skall ju inte köra någon Sliverman, utan Ö till ö, men har också växlat upp på kombinationpassen. Och så mycket roligare det är!

Inte nödvändigtvis alla tre dicipliner i följd, men cykling-löpning och simning-löpning i kombination gör passen långa men ändå varierade och roliga. Och rätt enkelt att arrangera. Hitta en sjö i en skog, ta med vårdräkt och löpprylar och kör!

Och skall du till Stockholm någon gång, hör av dig så kör vi ihop. Så får du vara hare för oss i löpningen av Marathon-tiden att döma. Bra jobbat!