onsdag 10 juni 2009

Ibland blir det bättre än man tänkt sig

Idag hade jag planerat att cykla med Antilopen men när jag vaknade imorse såg det definitivt inte ut att vara något cykelväder. Jag gick och velade hela dagen hur skulle göra. Löpning eller cykling eller löpning eller cykling. Till slut bestämde jag mig för cykel eftersom vädret under eftermiddagen stabiliserades till enbart grått utan regn. Jag körde däremot inte med Antilopen, eftersom jag tror vädret skrämt bort de flesta. Istället gav jag mig ut själv med tempohojen och bombade 5 minuters intervaller, 4 på vägen ut och 4 på vägen hem. Det visade sig bli ett riktigt bra pass med mycket intensitet och hög fart på knappt 2 timmar. Låren var rejält fulla med mjölksyra på den sista intervallen.

Vädret visade sig vara riktigt skönt för cykling, ingen vind och bra temperatur. Visst det är alltid skönare med varm solig sommar cykling.

Imorgon står det lunchlöpning och barnens skolavslutning på schemat.

Inga kommentarer: