fredag 30 oktober 2009

En vecka utan träning

Gjorde ju mitt sista lopp för året i lördags. Det innebär tror jag att man slappnar av lite och känner att man kan det lite lugnare ett tag. Man har inget närstående mål att sikta mot. Man kosta på sig att träna lite lugnare, men istället åker man på en förkylning med halsont och hosta. Inte alls kul. Detta har gjort att det hittills blivit en vecka helt utan träning och det kommer inte bli någon i helgen heller som jag känner det nu. Det var ett tag sen man hade ett så långt träningsuppehåll.

Försökte bota det halsonda med lite whiskey igår kväll men det hjälpte tyvärr inte. Kanske drack för lite. Det är väl bara att vänta ut det.

Förhoppningsvis är jag tillbaka på banan nästa vecka igen. Det positiva i det hela är ju att det kommer nu och inte längre fram i vår. Nu kan man ta det utan att känna någon större stress över det. Blir nog jobbigare om man får ett längre avbrott i vår.

I helgen ska jag för övrigt och kolla på när min yngsta dotter spelar inomhusturnering i fotboll. Det ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer: