fredag 16 oktober 2009

Lite statistik

När resten av familjen roade sig med Idol roade jag mig med att ta fram lite träningsstatistik för året hittills.

Än så länge har det gått 288 dagar av 2009, 213 av dom har jag tränat mao 72%. Totalt har det blivit 259 träningspass á 295 timmar. 46 ggr har jag kört dubbelpass. Snittpasset är 68 min långt.

Av de 259 passen är 41 cykelpass, 141 löppass, 53 simpass och 24 övriga pass vilket förmodligen är styrkepass i någon form.

Lite kul är det att sitta titta tillbaka på året som gått hittills. Sitta och vrida och vända på siffrorna och analysera varför det blivit som det blivit.

3 kommentarer:

Roberth sa...

259 träningspass á 295 timmar blir ju 76405 timmar.

Det finns 8760 timmar på ett år.

Det innebär att du tränat motsvarande 8,7 år, dygnet runt, på endast 288 dagar.

Världsklass! Eller har du tagit en fredags-öl för mycket?

Riktiga triathleter tittar på Idol!

Odda sa...

Roberth - Varje träningspass är ju inte 295 timmar. Utan totala träningstiden är 295 timmar i år. Men visst har det blivit några glas rött. Och Idol undgår jag inte heller eftersom tre brudar sitter på undervåningen och diggar Michael Jackson på full volym.
Vi kan väl ta en mattekurs den 24:e :-)

Kalle sa...

Mina pass ligger på 72 minuter i snitt, om jag räknat rätt ;) Men bara tränat 192 pass. Kanske får ta och räkna lite när de gått 300 dagar av året och blogga om de.