fredag 8 maj 2009

Grabbhalvan

En liten rapport från gårdagens Grabbhalva. Som vanligt var det trångt och nästan omöjligt att springa i starten bara att följa med strömmen. När det väl lossnade så var det bara att öka tempot. Kroppen kändes pigg och morgonens cykling fanns inga spår av. Stabiliserade tempot och körde på. I backarna hade jag bra med krafter så istället för att slå av på tempot passade jag på att öka uppför och plocka lite placeringar. På det hela taget ett bra lopp, bra temperatur men lite för lite sol för min smak. Sprang in på 18.44 vilket jag är riktigt nöjd med, finns säkert en del ytterligare att ta på den tiden. Förra året tror jag att jag sprang på 20.34 så det blev ju en rejäl putsning jämfört med det.

1 kommentar:

Velonavia sa...

Det gäller att ha vassa armbågar och adrenalinet i gång från början...