söndag 10 maj 2009

Inget kanallopp

Det blev inget kanallopp för mig idag det hade blivit alldeles för stressigt och trots allt så går ju familjeplanerna först. Istället satte jag klockan på 7.00 gick upp och körde ett tidigt långpass för mig själv. Precis när jag stack iväg började det duggregna och sen bara ökade det. Det fortsatte hela första milen vilket fick mig att fundera både en och två gånger på att korta av sträckan. Benen var också grymt slitna från gårdagens flytt hjälp. Sen när regnet upphörde piggnade både ben och kropp till så jag fortsatte och körde enligt plan. Landade på en kilometer tid som var 4.49, vilket jag är grymt nöjd med tanke på vädret och hur benen kändes.

Hade jag sprungit Kanalloppet så hade det inte blivit något pers idag, inte med dom benen. Det blir fler tillfällen att springa detta lopp och många fler tillfällen att springa pers på halvmaror.

Hur som helst en bra genomkörare blev det iallafall idag.

1 kommentar:

Roxen sa...

Synd att du inte kom, men det ser ju ut som du fick dig ett bra träningspass istället!