söndag 26 juli 2009

Ännu en helg

På några av de bloggar jag följer snackas det nu om förberedelserna inför nästa helg, Kalmar triathlon. Det har varit kul att följa deras förberedelser under vintern, våren och sommaren och nu är det äntligen dags för eldprovet. Nästa år så här dags är det förhoppningsvis min tur att lufta samma känslor och våndor. Jag ser verkligen fram emot kommande års förberedelser även om det just nu känns ganska avlägset just nu. Men jag har faktiskt redan börjat fundera på hur jag ska lägga upp träningen framöver.

Har bestämt mig för att köra tre triathlon tävlingar i augusti. Först ut är Björsäter triathlon som är en 10-dels järnman, känns som en bra första prova på tävling. Sen helgen efter blir det olympisk distans i Sundbyholm. Avslutningsvis blir en halv järnman i Sala vilket blir det riktiga provet och det som allt fokus ligger på just nu.

Annars har jag varvat helgens träning med att leka Byggare Bob. P1030344 Ganska kul faktiskt. Det är kul att bygga och använda kroppen lite på fritiden som avbrott mot vanliga stillasittande jobb. Den här gången var det lite väggar och staket på altanen som skulle byggas. Det blev riktigt bra också och det gör ju det bara ännu roligare.

Inga kommentarer: