måndag 27 juli 2009

Två tredjedelar

Idag gjorde jag ett lite spontat minitest. Jag körde de 2 sista tredjedelarna på olympisk distans dvs. 40 km cykel och 10 km löpning. Jag ville framförallt testa cykelformen. Se hur mycket jag törs trycka på utan att ta helt slut till löpningen. Jag lyckades köra de fyra milen på 71 min vilket ger ett snitt på knappa 34 km/h. Löpningen gick på 44 min och sista kilometern hade jag kraft kvar att köra den på under fyra minuter vilket bådar gott.

Jag är stort sett nöjd med testet. Jag hoppas kunna öka tempot ytterligare lite på cyklingen, försöka få upp snitthastigheten närmare 35. Så som det kändes på löpningen idag känns det inte omöjligt att göra en tid ner mot 40 min. Med tanke på att jag hade två hyfsat tunga träningspass från lördag och söndag i kroppen så är resultatet klart godkänt.

Imorgon blir det vilodag. Då ska vi fira yngsta dottern som fyller 10 år. Oj vad tiden går. Tur man inte är äldre än man känner sig.

Inga kommentarer: