lördag 11 juli 2009

Långpass med belöning

Idag fick jag till ett långpass löpning när regnandet äntligen lDSC00172ättade.  Det var ett tag sen jag sprang lite längre nu så idag gav jag mig ut på ett lite längre pass. Sprang ganska planlöst och utan något egentligt mål. Planen var att vara ute minst en och en halv timme, det blev 1.40 och 2,1 mil. Det kändes riktigt bra, höll ett jämt och fint tempo hela vägen utan att driva upp pulsen. Varje 5:a gick på strax under 24 min.

Det är något speciellt med långpass. Man får en skön känsla i kroppen tycker jag, man har tid att reflektera över saker och ting. Man springer oftast i ett ganska behagligt tempo och man får en känsla av lyckorus i kroppen. Jag var ytterst tveksam till om jag skulle få till detta löppass idag efter att ha tillbringat förmiddagen på badhuset i regn vilket ledde till att man blev väldigt frusen. Men när jag kom hem tog jag en power nap och sen hade regnet avtagit lite och då var det bara att dra på sig kläderna och ju längre passet gick desto mer avtog regnet för att till sist upphöra helt.

Väl hemma efter löpningen väntade belöningen i kylskåpet, mums. En kall öl och en varm dusch efter ett långpass, kan det bli bättre. Det här med träning är nog inte så dumt iallafall.DSC00173

Inga kommentarer: