fredag 17 juli 2009

Den som väntar på något gott

Igår blev det äntligen väder för lite efter-jobbet-cykling. Stack iväg ner mot Söderköping och Stegeborg. Soligt, varmt och skönt  och vinden i ryggen helt underbart helt enkelt. Åkte bara och njöt, la in lite fartökningar på slätan och lite extra tryck uppför backarna. Vid Stegeborg blev det en kort paus i väntan på färjan.  DSC00174DSC00175 DSC00176

Hem tog jag den vanliga vägen förbi byn med Sveriges kortaste namn.

DSC00177

Hemåt var det betydligt mer motvind och det gick tyngre men idag var en sån dag att det inte gjorde något. Mer motstånd ger väl bara mer träning eller? Jag njöt av varje tramptag igår.

1 kommentar:

Velonavia sa...

Funderade i morse när jag var ute om jag skulle ta mig ner mot Stegeborg, men hade inte kollat hur färjan går...

Fin tur f.ö