fredag 10 juli 2009

Sviktande träningshumör

Jag vet inte om det har med vädret att göra eller vad det är men min träningsmotivation sviktar. Det går tungt i löpspåret, det spöregnar när man planerat in morgonsimning och regnar när man planerat in cykling efter jobbet. Alla dessa saker gör att motivationen sjunker. Har haft några lugna träningsveckor bakom mig nu p g a olika anledningar vilket gjort att intensitet också har sjunkit. Jag vill upp till den nivån jag var på för en månad sen ungefär, då flöt allt på bra med många bra pass och en skön känsla i kroppen.

Det är väl bara att bita ihop och komma igen, ta tag i det ordentligt igen så kommer förhoppningsvis känslan tillbaka igen. Skulle sen solen komma tillbaka så blir det ju så mycket lättare. Om det inte börjar regna till kvällen så ska jag ta cykeln och bara ut och rulla lite, kanske trycka på lite uppför någon backe, få en skön känsla i kroppen igen.

Helgen kommer annars spenderas mest på Centralbadet för att kolla på dottern när hon simmar.

1 kommentar:

Roberth sa...

Hej Fredrik, har hittat in på din blogg. Såg ett av dina tidigare inlägg som redovisar en veckas träning. Håller du den nivån så är Kalmar hur lugnt som helst. Frågan är egentligen bara snabbt du komma i mål.

Kör hårt, trotsa eventuell (tillfällig) brist på motivation - du ska ju bli järnman.