onsdag 22 juli 2009

Efter regn kommer solsken

Hade planerat in cykling i söndags och tisdags, 13 mil till Arboga i söndags och 13 mil hem i tisdags men båda dom passen regnade inne. Jag kunde inte motivera mig att sitta på cykel i 13 mil i spöregn och stormvindar.

Idag sken dock solen igen och efter en tur på förmiddagen till IKEA så stack jag ut en sväng. Det blev en riktigt skön tur på drygt 2 timmar i tempobågen med pigga ben efter ett par dagars vila. Körde en välbekant runda men denna gång tog jag den motsols istället för att få lite variation. Efter cyklingen hade jag bestämt mig för att köra ett kort löppass på 20 min. När jag kom i löpardojorna och sprang iväg blev jag förvånad hur pigga benen kändes. De ville springa mycket fortare än vad hjärnan tyckte var lämpligt. Ganska skön känsla att behöva hålla igen steget. Körde ganska hög kadens sista biten på cyklingen, vet inte det kan ha bidragit till att benen var uppe i varv.

Imorgon ska det ju tyvärr regna igen enligt prognosen så just nu planerar jag för en löprunda innan frukost.

Några bilder från dagens cykeltur. Idag behövde jag inte vänta på någon färja utan idag var det broöppning i Norsholm istället.DSC00180 DSC00181

Inga kommentarer: