måndag 22 november 2010

Vad har händer?

Det var ett tag sen jag skrev nu. Har inte haft den riktiga motivationen och lusten och då känns det liksom helt meningslöst att skriva bara för skrivandets skull. Förhoppningsvis kommer den tillbaka igen snart.

Har dock börjat köra igång grundträningen inför nästa säsong. Träningsdosen ligger just nu på ca 7-8 timmar per vecka. När det gäller träningen har jag inga som helst motivationsproblem, känns bara roligt och det flyter på bra.

Blir mycket varierad träning men upplägget är ungefär detta. 2 simpass i veckan, 1-2 trainerpass(intervall eller återhämtning), 1-2 styrkepass, ett långpass i löpardojjorna och sen lite kortare löppass i högre fart på det.

Jag efter ett långpass

Har kört långpass de 2 senaste söndagarna på runt 2,5 mil och jag måste säga att det är riktigt avkopplande och skönt. Så här års har jag inga krav på tempot utan det är kvantiteten som räknas. Kör på i lugn behaglig fart med ljudbok i öronen som sällskap. Gillar verkligen dessa pass och det är dessa som ska ligga till grunden för att jag ska klara mitt mål sub 3.10 i Stockholm den 28 maj.

Sen har även lördag morgon blivit en stående träningstid på schemat de senaste veckorna. Då kör jag simning ihop med ett par andra triathleter från klubben och jag måste säga att simpassen blir så mycket roligare och tuffare om man är några stycken som pushar varandra.

Ja det var nog allt för tillfället.

 

1 kommentar:

Jenny sa...

Din träning verkar ju gå riktigt bra trots inspirationsbrist för bloggskrivandet. Det går upp och ner, men det viktigaste är väl att träningen flyter på!