tisdag 2 november 2010

Bodypump

1 November innebär start för en ny grundträningsperiod. Startade dagen med lite lätt löpning till jobbet. Dock var det väldigt sega och tunga ben idag.

På kvällen körde jag ett pass Bodypump i förhoppning om att bli lite starkare till kommande säsong. Känner av lite träningsvärk idag men inte så som det brukar kunna vara när man återupptar styrketräningen. Körde ganska lugnt för att inte slita sönder alla muskelfästen och förstöra resten av veckan.

Tyvärr var det en riktigt dålig instruktör på passet. Gav ingen som helst inspiration eller kick. Hade detta varit mitt första Bodypumppass så hade jag nog dissat träningsformen ganska rejält. Det blev väldigt uppenbart igår hur mycket en bra instruktör gör för att ett pass ska bli bra. Nu visste jag ungefär vad vi skulle köra och därmed klarade man sig igenom passet iallafall. Jag kommer dock inte gå på något mer pass med samma instruktör igen.

Kommer fortsätta med styrketräning nu under grundträningen både i Bodypumps-form men även på egen hand i gymet och hemma med gummiband och pilatesboll. Idag står det dock simning på schemat.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Synd att du råkade på en dålig instruktör. Så otroligt viktigt att instruktören kan inspirera! Tur att du kört pump tidigare då så du inte "dissar" träningsformen!

Anonym sa...

Bodypump är både skoj (med en bra instruktör som sagt) och bra träning. Kanske ska jag masa mig ner på gymmet och köra ett pass själv nu när det ändå är grundträning som gäller.

Lina sa...

Jag ska också köra mer styrka inför nästa säsong! Bra instruktörer är dock a och o! Lycka till!