tisdag 23 november 2010

Delsummering

Det är ju inte riktigt dags att summera träningsåret 2010 ännu men däremot tävlingsåret kan jag summera för det kommer inte bli något mer tävlande i år. Jag har kört följande under året:

Grabbhalvan den 6 maj

5 km i Norrköping. Skulle egentligen sprungit milsträckan men kände mig inte på topp så det blev den kortare sträckan, och mycket riktigt åkte jag på en förkylning efter det. Resultat: 19:07

Intern klubbtävling triathlon, Olympisk imagedistans, 30 maj

Vi körde en intern klubbtävling som start på säsongen. Första gången jag körde olympisk distans. Sträcktider 29 – 1.17 – 45. Sluttid 2.32

 

 

Stockholm maraton, 5 juni

Ett av årets stora mål. Siktet var inställt på 3.15 men tidsschemat sprack efter 3 mil i år igen tyvärr. Satte dock pers med 5 min. Resultatet blev 3.26.27

image

Järnmannen Kalmar, 31 juli

Årets riktigt stora mål. Hela race rapporten finns här. Sluttid 11.38.52

image

Axa Stockholm Triathlon, 28 augusti

Första riktiga tävlingen på olympisk distans. Dålig simning men bättre cykling och löpning. Sträcktider 32 – 1.06 – 41. Sluttid 2.23.28

Kraftloppets maraton, Finspång, 4 september

Ännu en mara. Hade tänkt använda en ny strategi på detta lopp, gå ut lugnt och sen öka. Det blev dock inte riktigt så. Förstod ganska snart att jag hade chansen att komma tvåa på detta lopp så jag vågade inte chansa på ny taktik utan körde på som vanligt och kroknade sista milen. Nytt pers med 3 min, 2:a totalt. Sluttid 3.23.25

Stockholm halvmaraton, 11 september

Missade perset med 2 sek men gjorde ändå halvmaran på 1.27.54 vilket får vara klart godkänt med tanke på att jag sprungit en mara helgen innan.

Kanske inte världens hårdaste halvamara, Kumla, 23 oktober

Sista tävlingen för året. Tävlingen anordnas för välgörande ändamål. Avkastningen går till Min stora dag. Detta var inte min stora dag, magen kraschade och förstörde den. Sluttid 1.38.30image

Ett bra år med pers på maran och genomförd Järnman är därmed summerat. Får se vilka tävlingar det kommer bli 2011.

Inga kommentarer: