torsdag 28 oktober 2010

Rapport från helgens lopp

Har inte orkat/hunnit skriva någon rapport från helgens sista tävling än men här kommer iallafall en liten rapport. Bättre sent…

Det blev väl lite som jag befarat men ändå inte. Kände innan att kroppen känts tung och trög så jag hade inga större förväntningar innan loppet. Under uppvärmningen kändes det dock mycket bättre än väntat så jag bestämde mig för att köra på från början.

imageDet började riktigt bra och jag kom snabbt in i ett bra tempo. Loppet går på en fyravarvsbana och de två första varven kändes kanon. Första milen passerades på strax över 41 min och känslan i kroppen var mycket bra. Sen ut på tredje varvet kände jag plötsligt hur magen började ge sig till känna, en välbekant känsla som man helst inte vill känna. Fick slå av på tempot ganska ordentligt och löpningen kändes allt annat än bra. Det kändes som tredje varvet varade en evighet. Inne vid varvningen igen så valde jag att ta en 5-minuters paus på toaletten. Så där försvann definitivt chansen att göra en bra tid. Ut på fjärde varvet så kändes det bättre igen men då hade motivationen sjunkit ganska rejält så det blev mest bara att ta sig igenom loppet.

imageTog mig trots allt i mål på 1.38.30, varav 5 min toapaus. Synd att det inte höll hela vägen för i så fall tror jag att jag haft möjlighet till ytterligare en halvmara under 1.30 men det får bli nästa år istället.

Nu är det sluttävlat för i år och snart är det dags att dra igång uppbyggnadsträningen igen. Har tagit några extra dagars vila nu för kroppen ska vara redo att köra igång igen ordentligt nästa vecka.

  image
Thomas och jag efter målgång. Thomas gjorde sin första halvmara på 1.46, bra jobbat.

Bilderna är lånade från www.kivhh.se

Inga kommentarer: