fredag 15 oktober 2010

Tidtagning

image

Igår var det dags för lite tidtagning på simkursen. Det är alltid kul att se om gör framsteg eller bara står kvar på samma ställe och stampar. Vi körde 25, 50, 100 och 200 m på tid. Fick följande resultat:

25 m 50 m 100 m 200 m
15,2 s 35,? s 1:26,? 3:14,?

Inga topptider men iallafall snabbare på alla sträckor mot förra gången vi körde på tid. Detta bör ju innebära att träningen ger resultat.

Någon sprinter kommer jag aldrig bli iallafall, och har inga ambitioner att bli heller för den delen. Jag vill ju kunna 3,8 km på en hyfsad tid. Känner mig mycket bekvämare på de lite längre sträckorna när det inte blir så “ryckigt” och forcerat.

Ska bli spännande att se om tiderna har förbättrats nästa gång vi kör på tid. Bara att träna på så ska det nog gå vägen.

3 kommentarer:

Alexander sa...

Riktigt bra tider. Va roligt att simkursen har gett resultat.

Matilda sa...

Tycker det verkar vara bra tider det där! Träna på så kommer det gå ännu bättre, lycka till.

Zandra sa...

Bra simmat! Kan konstatera att du är snabbare än mig upp till 100 m, men på 200 går jag om :) Vad simmar du längre sträckor på? Det är kul med testlopp, då får man se svart på vitt hur man utvecklas (alt går bakåt)