onsdag 20 oktober 2010

Löpning med ond mage

image Gårdagens löpning hem från jobbet blev inte riktigt som tänkt. Det gick riktigt bra första 10 km, kroppen och benen kändes pigga och det flöt på bra. Efter 10 km kom dock ett magknip som inte var alls skönt. Fick slå av på farten ganska rejält. Stannade till och böjde och sträckte på mig för att se om det skulle släppa. Det gjorde det tillfälligt men sen var det tillbaka efter några minuters löpning. Att springa med magont är ingen höjdare, det tror jag alla som drabbats håller med om.

När jag väl kom hem blev det toabesök, men det hjälpte också bara tillfälligt och fick upprepas ett antal gånger under kvällen. Kände mig nästan lite febrig och trött. Vet inte riktigt vad det kan ha berott på. Kanske hade jag ätit något olämpligt under dagen eller annars var det något helt annat.

Idag känns det lite bättre efter en natts sömn, men jag känner mig fortfarande trött och sliten i kroppen. Kanske kan bero på vätskebrist då jag nog inte fyllde på tillräckligt igår efter passet och den vätskeförlust som toabesöken innebar. Lutar åt att det blir ytterligare en vilodag idag så kroppen får återhämta sig ordentligt.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Aldrig kul med löprundor där magen strejkar.....Inspirerande blogg du har! Jag kommer absolut återvända hit!

Odda sa...

Tack så mycket, du är välkommen tillbaka.