fredag 22 oktober 2010

Årets sista “tävling”

Imorgon kommer jag köra årets förmodligen sista tävling eller kanske snarare lopp. Det blir KIVHH(Kanske inte världens hårdaste halvmarathon) i Kumla, ett lopp till förmån för Min stora dag. Det är från denna tävling som jag har mitt pers på halvmaran, 1.26.43, från förra året. Så som jag känner mig nu kommer det inte bli något pers i år. Formen är inte alls så god som den skulle behöva vara för att fixa det. Tror snarare på en tid runt 1.35.

image
Målgång från förra året

I år kommer jag springa detta lopp tillsammans med min goda vän Thomas som har haft som mål att genomföra en halvmara i år, vilket jag inte tror kommer bli några problem.

image

Efter detta lopp ska jag lägga löparskorna på hyllan ett tag. Känner att det har blivit ganska mycket löpning nu i höst och att löparmusklerna behöver vila ett tag och få reparera sig från småkrämpor. Kommer istället försöka lägga mer fokus på cykel, simning och styrketräning närmaste månaden. Kanske något lätt löppass i veckan bara för att inte helt tappa steget.

Inga kommentarer: