tisdag 1 september 2009

Dagens pass

Som jag redan sagt innan stod det intervaller på schemat idag. Det var mitt premiärpass med Tjalves tisdagsgrupp. Tisdagar kör de intervallträning i Vrinneviskogen. Idag var det 20-talet löpare, tjejer och killar i olika åldrar och olika nivå.

Dagens pass var 8 intervaller á drygt 500m. Man körde 2 och 2, den ena sprang medan den andra vilade. Passet började dock med en liten uppvärmningsrunda. Jag hade redan sprungit hemifrån så det blev ca 5 km uppvärmning och sen lika lång nedvarvning efter passet.

Benen kändes hyfsat pigga första sex intervallerna men sen gjorde sig helgen lite påmind. Det var riktigt kul att köra ett organiserat intervallpass i grupp, det var ett tag sen sist. Så jag kommer nog försöka köra flera tisdagar med den här gruppen framöver.

Totalt blev det 14 km löpning á 75 minuter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Damn, jag måste skärpa mig!! Efter Ö till Ö, då jäklar ska det tränas!! :-)

//Håkke