tisdag 8 september 2009

Lunchlöpning

Idag blev det löpning på lunchen. Ville testa formen lite inför lördag och känna på mitt tänkta tävlingstempo. Har satt 4.15 som måltempo på lördag, det innebär en sluttid på 1.30, 6 minuter under förra årets pers.

Dagens mil gick i 4.03 tempo vilket skulle gett en sluttid strax över 1.25. Nu sprang jag ju bara halvvägs och jag kommer inte gå ut riktigt så hårt på lördag. Men det kändes som ett bra test iallafall.

I år har de farthållare för första gången på Stockholm halvmarathon så jag kommer haka på 1.30-farthållaren. Hoppas det går bättre denna gång att haka på direkt från start och inte som det blev på maran där jag fick försöka jaga ikapp till att börja med.

Kommer köra ett kortare 5 km:s pass även på torsdag lunch för att behålla fartkänslan i kroppen och den sköna löpform jag har just nu.

Inga kommentarer: