måndag 3 augusti 2009

Det går inte riktigt som planerat

Jag hade planerat in att köra två lopp den 8 augusti och den 15 augusti nu blir det inte riktigt så. Vi i familjen har pratat om att åka iväg på en resa sista semesterveckan och nu fick vi tag i en resa till Turkiet den 8-15 augusti. Så det blir semester istället för tävling. Självklart kommer löparskorna att åka ner i packningen och förhoppningsvis kan få till lite bra löppass i den Turkiska sommarhettan. Nu är det inte så att jag hellre skulle vara hemma och tävla utan det ska bli riktigt skönt att åka iväg och bara slappa och njuta ihop med familjen.

För övrigt så skickade jag precis iväg min anmälan till Stockholm halvmarathon den 12 september. Det är ett lopp som jag brukar springa ihop med min bror men han bangar i år så jag får köra själv. Skulle vara kul att komma under 1:30 i år, vi får se om det blir så men det är iallafall ett mål att sträva mot.

Sen blev jag lite sugen på att springa en annan halvmara också i höst, Kanske inte världens hårdaste halvmarathon. Det anordnas av bl.a. en kille som heter Roberth Gyllberg som jag följt i hans strävan mot Järnmannen i Kalmar på hans blogg.

1 kommentar:

Roberth sa...

Hoppas du bokat ett hotell med bra simbassäng. Åker själv till Kreta om några veckor och frun fixade allt runt själva resan men jag bestämde hotell - det mest bäst förutsättningar för simning. Hoppas verkligen att du kommer och är med i kivhh. Det är kanske inte är världens roligaste bana (fyra varvs-bana) men det kommer bli en grym stämning mellan löparna (och publiken). Hade först tänkt att byta bansträckning men förra året var det jättemånga som gillade sträckningen (alla blev delaktiga i loppet, även de som var något långsammare). Bra möjlighet till bra tider (om man har tränat för det). Välkommen!